You are here
Kvalitetssystemet på Nørre Gymnasium
Kvalitetssikring på Nørre G
Formålet med kvalitetsudvikling og resultatvurderingen er at løfte kvaliteten af uddannelsen. Det skal gøres på en systematisk og strategisk måde, der forbedrer undervisningen og rammerne herfor. Kvalitetsudviklingen skal ske indenfor de overordnede mål for de gymnasiale uddannelser (§1) og skal samtidig matche vores kultur og vores værdier.
Vores vision lyder:
Vi vil være et gymnasium, der er præget af mangfoldighed, international atmosfære og faglig begejstring i et udviklende og udfordrende læringsmiljø.
Vi stræber efter at tilbyde stærkt profilerede studieretninger inden for såvel de naturvidenskabelige, samfundsfaglige, sproglige som de musisk-kreative områder.
Vi vil skabe spændende sociale og musisk-kreative arrangementer, der sammen med den daglige undervisning styrker ansvarlighed, selvstændighed og kritisk nytænkning.
Og vores værdigrundlag lyder:
Alle skal bidrage til at skabe en anerkendende og accepterende kultur, der skaber rum til refleksion, og som understøtter positivt samvær. Vi lægger vægt på, at alle har mulighed for faglig, pædagogisk og personlig videreudvikling samt medindflydelse i dagligdagen.
(Vision og værdigrundlag på Nørre Gymnasium)
På Nørre Gymnasium ser vi endvidere evalueringer som en ressource, der har afgørende betydning for, at vi kan være en levende organisation med fokus på pædagogisk udvikling og forandring. Kun ved at inddrage elever, medarbejdere og øvrige samarbejdspartnere kan vi udvikle skolen i forhold til vores vision og strategi.
I dokumenterne her på siden, kan du dels læse de seneste vurderinger af undervisningsmiljøet hhv. arbejdsmiljøet (APV), dels læse om Nørre G's kvalitetssystem.